מחשבות על הקולנוע

הקולנוע הישראלי והאחריות לייצג בעידן של צנזורה תהליכית

17 July, 2017

איך נראה הקולנוע של חברה כובשת, קולוניאליסטית, מדכאת, 50 שנה לאחר הכיבוש? יחד עם המצוינות והמגוון התימטי והצורני, המאפיינים את הקולנוע הישראלי העלילתי והתיעודי, ניכרות בו שתי מגמות בולטות. הראשונה, היא אי החלטיות בשאלת ייצוג הקרבנות. כלומר, במתן תשובה קולנועית לשאלה מיהו הקרבן בהא הידיעה - האזרח הפלסטיני או החייל הישראלי. המגמה השנייה, היא אי עקביות באמירת האמת לבעלי הכוח הפוליטי. התוצאה היא, שפריצות דרך משמעותיות בהתנגדות לקונצנזוס החברתי-פוליטי מתחלפות באופן מתעתע בהשכחה והדחקה נוספות.

מגש הכסף

13 January, 2016

 

מגש הכסף: מורה נבוכים למציאות הישראלית

במאי: דורון צברי, עורך ראשי: אמיר בן דויד, תסריט: צברי ובן דויד, עיצוב גרפי: אדם פיינברג

י"אז תשאל האומה שטופת דמע וקסם
ואמרה: 'מי אתם?', והשניים שוקטים 
יענו לה: 'אנחנו מגש הכסף, י 
שעליו לך ניתנה מדינת היהודים'. י 
כך יאמרו ונפלו לרגלה עוטפי צל 
והשאר יסופר בתולדות ישראל." [נתן אלתרמן, "הטור השביעי", 19 בדצמבר 1947]י